BELGIË 2020

Ieper Antwerpen Langemark-Poelkapelle Leopoldsburg Ieper Langemark-Poelkapelle
Ieper Ieper Ieper Ieper Verlof Koksijde Ieper
De Haan Ieper Ieper Nieuwpoort Langemark-Poelkapelle Langemark-Poelkapelle
Nieuwpoort          
           

Wie We Zijn

 

Onze Mobil

 

Onze Uitstappen

 

      België

      Frankrijk
      Italië
      Nederland

      Zwitserland

      Tsjechië
      Duitsland
      Denemarken
      Luxemburg
 
 

Links

 

Foto Album

 

Gastenboek

 

Home

 

Contact

 

Datum :  12 – 16 november

Daar zijn we dan terug, normaal zou dit een weekend Soest (D) worden, maar Covid-19 beslist daar nog maar eens anders over. Gelukkig mogen we ons nog verplaatsen en kunnen we nog op enkele camperplaatsen terecht. Fie moest werken op donderdag en vrijdag, maar Phil wilde al op donderdag na het middagmaal vertrekken.

Donderdag 12 november: Zoals afgesproken kon Phil direct na de middag vertrekken, nadat de fietsen op het fietsrek waren vastgezet. Net voor 13u. kon hij starten richting Langemark-Poelkapelle. De vrees van geen plaats te hebben was ongegrond, bij aankomst stond er maar 1 andere camper. Deze Van was volledig verduisterd, Phil veronderstelde dat er niemand thuis was. Mobil II werd terug op plaats 1 gezet en deze keer wel een beetje op de keggen. Er was namelijk sprake van regen, indien hij volledig vlak staat, druppelt het op de achterste schokdemper, dus de achterkant een beetje omhoog en het probleem is opgelost. Phil deed het eerst een paar uur rustig aan en begon tenslotte toch wat te stofzuigen, zo was het stof eens weg uit de kleinste hoekjes. Ondertussen kwam er toch nog een nieuwe camper aangereden en plaatste hem op plaats 8. Die mensen liepen enkele keren heen en weer naar het Sportkaffee, tot ze plots toch naast onze Mobil II kwamen staan. Blijkbaar lagen de stopcontacten nog niet aan op de twee verste plaatsen, deze ervoor hadden ze niet geprobeerd. Phil had een aangename babbel met de mannelijke helft en zelfs toen Fie belde, dat ze gedaan had met werken, bleef hij buiten met de buur. Na een drietal telefoons trok hij toch naar binnen en belde Fie terug. Toen was het tijd voor het avondmaal, tijd voor croque-messieurs die opgewarmd en gebakken werden in de pan met lekker veel boter. Dit met een glaasje wijn vervolledigde het avondmaal. De avond was rustig en werd gevuld met de vaat, wat tv kijken en na de slimste mens gaan slapen.
Vrijdag 13 november: Fie liet weten dat ze vertrok naar haar werk, dus moest Phil wakker om 7u50. Koffie zetten, genieten van een warme kop koffie en ontbijt. De bedoeling was om direct te gaan fietsen, maar er begon wat lichte regen te vallen. Tegen 10 was het over, de buren maakten zich klaar om te gaan fietsen. Phil dacht, zij gaan het wel weten, als er geen regen meer zal vallen en maakte zich ook klaar. Er was veel wind, Phil reed naar het Duits kerkhof om dan zo langs de Beekstraat, Mangelaarstraat en de Bikschotestraat terug naar de cp. Onderweg, tegen de wind in en met hulp van twee camions aan volle snelheid, waaide zijn pet af, gelukkig niet in de dijk. De fiets werd op slot gedaan en bespoten kledij afgedaan en wat afgekuist. Na nog een kop koffie was het tijd voor een aperitiefje en kon alles klaargezet worden voor het middagmaal, eieren met spek. Na  het middaguur werd alles gebakken en opgegeten. De vaat werd ook direct gedaan en nadien nog een appeltje als dessert. Phil begon wat aan de tekst te werken van de vorige uitstap, kon die zelfs afwerken en beginnen aan deze tekst. Fie kwam achter met de Nissan en was er om 18u. Een kwartier later kregen we een bericht, dat onze bestelde lasagne klaar was. We gingen naar het Sportkaffee en kwamen terug met een lekkere warme Lasagne die we met veel smaak opaten. Buiten een vork, mes en lepel was er geen vaat, zo waren we snel in onze zetel om wat tv te kijken, We gingen slapen omstreeks 22u10.
Zaterdag 14 november: De wekker liep af om 7u. Net voor het slapen gaan, zagen we dat het rode lichtje van het toilet brandde. Fie maakte zich klaar om naar de bakker te gaan, Phil ging nog in slaapmodus het toilet ledigen. Fie was afgesproken om eens een dag naar haar moeder te gaan, Phil sprak ook af met zijn vriend Phil DS om een paar Belgische Begraafplaatsen te gaan bezoeken. De bedoeling was om bij elke gesneuvelde van het 5Linie een kruisje te zetten. Fie vertrok omstreeks 7u45 en was in Jabbeke om 8u30. Phil zijn vriend zou er pas tegen 10u30 kunnen zijn. Ondertussen werd wat aan deze tekst gewerkt en geprobeerd de achterkant van Mobil II nog wat hoger te rijden. Toen Phil DS er was en we wat overlegd hadden wat Phil zijn plannen waren, was het tijd om de spaghetti af te halen naar het SportKaffee. Na ons middagmaal lieten we de vaat staan en maakten ons klaar om op onze eerste post een kruisje van het 5Linie te gaan zetten. We vertrokken naar het Duhallow A.D.S. Cemetery, waar we het vorige weekend een gesneuvelde van het 5Li gevonden hadden, het was net geen 13u. We plaatsten het kruisje en namen enkele foto’s van Phil DS met het Vaandel en enkele met ons samen. De volgende stop was de Belgische Militaire Begraafplaats van West-Vleteren, waar er 17 gesneuvelden van het 5Li liggen. We misten daar één, maar vonden hem tenslotte, blijkbaar was hij in eerste instantie bij de Genie ingedeeld. Na de foto’s reden we naar de Belgische Militaire Begraafplaats in Houthulst, daar moesten we er 57 zoeken om kruisjes te plaatsen. We waren daar rond met de foto’s omstreeks 16u20 en reden terug naar de cp in Langemark-Poelkapelle. 25min later kwamen we er bijna samen aan met Fie, die van Jabbeke kwam. Ieder vertelde het verloop van zijn dag. Na 18u. at Phil DS enkele pistolets met een kop soep en vertrok een uurtje later naar huis. Wij genoten nadien ook van onze pistolets met een kop soep en deden samen de vaat. Na nog wat tv kijken gingen we slapen omstreeks 22u30
Zondag 15 november: Veel regen hadden we niet gehad tijdens de nacht, maar ze voorspelden een winderige en natte dag. Fie stond op om 7u45 en eens klaar vertrok ze snel achter ons ontbijt. Ondertussen begon Phil aan de koffie die bijna klaar was bij haar terugkomst. Na het ontbijt bleven we nog een tijdje binnen en besloten tenslotte om met de auto nog enkel kerkhoven in de streek te bezoeken.
We bezochten “No Man’s Cot Cemetery”, St Julien Dressing Station Cemetery”, “Bridge House Cemetery”, Seaforth Cemetery, Cheddar Villa”, Een gedenksteen voor het 1st. Monmouthshire battalion en luitenant H.A. Birrell Anthony”, Dochy Farm New British Cemetery en “Track ”X” Cemetery” Terug een mooie reeks die we kunnen schrappen uit onze lijst. We waren terug in onze Mobil II om 10u40. Iets voor het middaguur gingen we ons bestelde middagmaal afhalen bij Geert, deze maal een lekkere hutsepot met een worst en een schel spek. De rest van de namiddag bleven we binnen, een echt stormwind en veel regen hielden ons tegen om wat te bewegen. We speelden een spelletje scrabble, maar Phil gaf na een tijdje forfait. Het begon donker te worden en het toilet moest nog geledigd worden. Wat dan ook gebeurde. Nadien deden we het rustig aan en aten omstreeks 19u een sneetje brood met charcuterie. We vulden onze avond verder met de Planckaerts en de daaropvolgende film. We gingen slapen omstreeks 22u20.
Maandag 16 november: We waren wakker omstreeks 8u15, we hadden een rustige nacht, geen felle regen of windstoten. De koffie werd gezet en als ontbijt aten we beiden een drietal spiegeleitjes. Daarna begonnen we rustig alles klaar te zetten voor vertrek. Daar Fie met de Nissan was gekomen, kon ze reeds alles wat mee in huis moest, meedoen en was de verplaatsing niet zo ver. Enkel de fietsen bleven op het fietsrek staan. Fie reed weg omstreeks 10u05, Phil moest nog de stroomdraad en de keggen wegdoen en het toilet ledigen. Zo kwam het, dat hij pas een dik half uur later kon vertrekken en pas om 11u20 onze Mobil II op zijn plaats kon parkeren. Fie kwam nog helpen om met één van de fietsen naar huis te rijden. Ons weekend zat erop, op naar het volgende.

Kilometerstand 80.423Km., Trip 80,5Km., Verbruik 10,7L., Reistijd 1u19.

Foto’s volgen

 


 

© Phil en Fie 03/12/2020